Standard organizacyjny teleporady udzielanej w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w SP ZOZ w Zadzimiu– Informacja dla Pacjentów
REJESTRACJA I USTALENIE TERMINU TELEPORADY:
Teleporada, to świadczenie zdrowotne udzielane na odległość przy pomocy łączności telefonicznej ramach POZ.
Rejestracja pacjentów na świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, z uwzględnieniem teleporady, odbywa się osobiście, poprzez osobę trzecią lub telefonicznie pod numerami:
SP ZOZ Zadzim: 43 678 61 90, 693 457 018, 798 262 799,
Filia Zygry: 43 678 60 02,
Filia Małyń: 43 678 61 90
REALIZACJA TELEPORADY:
1. Lekarz/pielęgniarka/położna wykonują połączenie telefoniczne w terminie ustalonym przy rejestracji pacjenta, zbierają wywiad dotyczący stanu zdrowia pacjenta oraz podejmują decyzję co do dalszego postępowania z pacjentem, wydają zalecenia, e-skierowania, e-recepty, e-zwolnienia, oraz informują o sposobie ordynacji leków.
2. W celu udzielenia teleporady świadczeniodawca POZ jest zobowiązany do podjęcia w wyznaczonym terminie co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut. Brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady po w/w próbie połączenia skutkuje jej anulowaniem.
3. W trakcie trwającej teleporady pacjent ma prawo do zgłoszenia woli skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonej w bezpośrednim kontakcie z lekarzem/pielęgniarką/położną. W przypadku, gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady – okoliczność ta powinna być ustalana w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
LISTA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH REALIZOWANYCH WYŁĄCZNIE W BEZPOŚREDNIM KONTAKCIE Z PACJENTEM:
1. Pacjent, albo jego opiekun ustawowy nie wyraża zgody na realizację świadczenia w formie teleporady,
2. Podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej,
3. U pacjentów z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów, oraz w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
4. Dzieci do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego
Z powyższej listy wyłączone są wyłączeniem świadczenia, o których mowa w części II ust. 2 pkt 1 lit. b oraz ust. 4 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 1749, 1873 i 2043),”,
TELEPORADA UDZIELANA JEST, GDY:
- Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
- Pacjent potrzebuje recepty na kontynuację leczenia,
- Pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, jako kontynuację poprzedniego zlecenia,
- Pacjent potrzebuje zaświadczenia o stanie zdrowia,
- Dziecko ma mniej niż 6 lat i korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
INSTRUKCJA REALIZACJI E-RECEPTY:
E-recepta jest receptą wystawioną przez lekarza w systemie elektronicznym.
Pacjent otrzymuje 4-cyfrowy kod recepty bezpośrednio podczas wizyty u lekarza lub drogą telefoniczną. Pacjenci posiadający Internetowe Konto Pacjenta (IKP) otrzymują kod e-recepty automatycznie SMS-em oraz w formie elektronicznej po zalogowaniu na stronie www.pacjent.gov.pl
Podczas wizyty w aptece należy podać 4 cyfrowy kod e-recepty oraz numer PESEL
Jak długo ważna jest e-recepta:
– 7 dni na antybiotyk – licząc od daty wystawienia
– 120 dni na preparaty immunologiczne – licząc od daty wystawienia
– 30 dni na pozostałe leki – licząc od daty wystawienia.
INSTRUKCJA REALIZACJI E-SKIEROWANIA:
E-skierowanie jest elektronicznym dokumentem, który zastępuje dotychczasowe papierowe skierowania pacjenta na leczenie w poradni specjalistycznej lub szpitalu.
Sposób realizacji e-skierowania:
E-skierowanie wraz z kodem wystawia lekarz podczas bezpośredniej wizyty medycznej lub teleporady. Pacjenci posiadający Internetowe Konto Pacjenta (IKP) otrzymują kod e-skierowania automatycznie SMS-em oraz w formie elektronicznej po zalogowaniu na stronie www.pacjent.gov.pl
W celu rejestracji e-skierowania (umówienia się na wizytę) pacjent osobiście, telefonicznie lub mailowo może przekazać dane e-skierowania w placówce medycznej na 3 sposoby:
- okazując otrzymany od lekarza wydruk e-skierowania,
- podając 4 cyfrowy kod e-skierowania i PESEL,
- okazując na ekranie telefonu/tabletu otrzymaną na adres poczty elektronicznej (e-mail) informację o wystawionym skierowaniu.
INSTRUKCJA SPOSOBU REALIZACJI ZLECEŃ NA BADANIA LABORATORYJNE, OBRAZOWE, DODATKOWE
- Jeśli lekarz w trakcie udzielania wizyty medycznej uzna, że dla prawidłowego zdiagnozowania/leczenia pacjenta istnieje potrzeba wykonania niezbędnych badań diagnostycznych, wystawia zlecenie na określone badania.
Skierowanie na badanie można zrealizować:
- badania laboratoryjne:
SP ZOZ w Zadzimiu, wtorek, godz. 8.00 - 9.30
Laboratorium Poddębickiego Centrum Zdrowia pn.- pt. 7.30 -10.00, sob. -8.00 – 10.00
- badania obrazowe (usg, rtg, mammografia, gastroskopia, kolonoskopia):
Poddębickie Centrum Zdrowia, Poddębice, ul. Mickiewicza 16,
tel. 43 828 81 70
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Sieradzu, Sieradz, ul. Armii Krajowej 7,
tel. 43 827 57 71
Zespół Poradni ZDROWIE, Poddębice, ul. Zielona 2,
tel. 43 678 95 00
INSTRUKCJA ZAŁOŻENIA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA
(IKP)
W celu uzyskania dostępu do Indywidualnego Konta Pacjenta należy wejść na stronę www.pacjent.gov.pl i zalogować się.
Dostępne są trzy metody logowania:
– poprzez profil zaufany,
– przez internetowe konto w banku,
– poprzez e-dowód — elektroniczny dowód osobisty.
Do zalogowania niezbędny będzie profil zaufany, można go założyć na trzy sposoby:
1. Online:
Jeśli Twój bank daje taką możliwość, zaloguj się na swoje konto i załóż profil. Bank potwierdzi Twoją tożsamość.
2. Zarejestruj się w serwisie pz.gov.pl
Następnie udaj się do punktu potwierdzającego, np. do:
- oddziału NFZ,
- zakładu ubezpieczeń społecznych,
- urzędu skarbowego.
lub do innej placówki oznaczonej znakiem PZ.
Masz na to 14 dni od momentu rejestracji.
3. Poprzez wideo rozmowę.
Wyświetlono: 512