Standard organizacyjny teleporady udzielanej w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w SP ZOZ w Zadzimiu– Informacja dla Pacjentów

REJESTRACJA I USTALENIE TERMINU TELEPORADY:

Teleporada, to świadczenie zdrowotne udzielane na odległość przy pomocy łączności telefonicznej ramach POZ.

Rejestracja pacjentów na świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, z uwzględnieniem teleporady, odbywa się osobiście, poprzez osobę trzecią lub telefonicznie pod numerami:

SP ZOZ Zadzim: 43 678 61 90,  693 457 018,  798 262 799,

Filia Zygry: 43 678 60 02,

Filia Małyń: 43 678 61 90

REALIZACJA TELEPORADY:

1. Lekarz/pielęgniarka/położna wykonują połączenie telefoniczne w terminie ustalonym przy rejestracji pacjenta, zbierają wywiad dotyczący stanu zdrowia pacjenta oraz podejmują decyzję co do dalszego postępowania z pacjentem, wydają zalecenia, e-skierowania,               e-recepty, e-zwolnienia, oraz informują o sposobie ordynacji leków.

2. W celu udzielenia teleporady świadczeniodawca POZ jest zobowiązany do podjęcia w wyznaczonym terminie co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut. Brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady po w/w próbie połączenia skutkuje jej anulowaniem.

3. W trakcie trwającej teleporady pacjent ma prawo do zgłoszenia woli skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonej w bezpośrednim kontakcie z lekarzem/pielęgniarką/położną. W przypadku, gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady – okoliczność ta powinna być ustalana w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.


                     

 

LISTA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH REALIZOWANYCH                                                               WYŁĄCZNIE W BEZPOŚREDNIM KONTAKCIE Z PACJENTEM:


1. Pacjent, albo jego opiekun ustawowy nie wyraża zgody na realizację świadczenia w formie teleporady,

2. Podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej,

3. U pacjentów  z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów, oraz w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,

4. Dzieci do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego

Z powyższej listy wyłączone są wyłączeniem świadczenia, o których mowa w części II ust. 2 pkt 1 lit. b oraz ust. 4 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 1749, 1873 i 2043),”,

 

TELEPORADA UDZIELANA JEST, GDY:

  1. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
  2. Pacjent potrzebuje recepty na kontynuację leczenia,
  3. Pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, jako kontynuację poprzedniego zlecenia,
  4. Pacjent potrzebuje zaświadczenia o stanie zdrowia,
  5. Dziecko ma mniej niż 6 lat i korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

 

 

INSTRUKCJA REALIZACJI E-RECEPTY:

E-recepta jest receptą wystawioną przez lekarza w systemie elektronicznym.

Pacjent otrzymuje 4-cyfrowy kod recepty bezpośrednio podczas wizyty u lekarza lub drogą telefoniczną. Pacjenci posiadający Internetowe Konto Pacjenta (IKP) otrzymują kod e-recepty automatycznie SMS-em oraz w formie elektronicznej po zalogowaniu na stronie www.pacjent.gov.pl

Podczas wizyty w aptece należy podać 4 cyfrowy kod e-recepty oraz numer PESEL

Jak długo ważna jest e-recepta:

– 7 dni na antybiotyk – licząc od daty wystawienia

– 120 dni na preparaty immunologiczne – licząc od daty wystawienia

– 30 dni na pozostałe leki – licząc od daty wystawienia.

 

INSTRUKCJA REALIZACJI E-SKIEROWANIA:

E-skierowanie jest elektronicznym dokumentem, który zastępuje dotychczasowe papierowe skierowania pacjenta na leczenie w poradni specjalistycznej lub szpitalu.

Sposób realizacji e-skierowania:

E-skierowanie wraz z kodem wystawia lekarz podczas bezpośredniej wizyty medycznej lub teleporady. Pacjenci posiadający Internetowe Konto Pacjenta (IKP) otrzymują kod                e-skierowania automatycznie  SMS-em  oraz w formie elektronicznej po zalogowaniu na stronie www.pacjent.gov.pl

 

W celu rejestracji e-skierowania (umówienia się na wizytę) pacjent osobiście, telefonicznie lub mailowo może przekazać dane e-skierowania w placówce medycznej na 3 sposoby:

  • okazując otrzymany od lekarza wydruk e-skierowania,
  • podając 4 cyfrowy kod e-skierowania i PESEL,
  • okazując na ekranie telefonu/tabletu otrzymaną na adres poczty elektronicznej (e-mail) informację o wystawionym skierowaniu.

 

INSTRUKCJA SPOSOBU REALIZACJI ZLECEŃ NA BADANIA LABORATORYJNE, OBRAZOWE, DODATKOWE  

  1. Jeśli lekarz w trakcie udzielania wizyty medycznej uzna, że dla prawidłowego zdiagnozowania/leczenia pacjenta istnieje potrzeba wykonania niezbędnych badań diagnostycznych, wystawia zlecenie na określone badania.

Skierowanie na badanie można zrealizować:

- badania laboratoryjne:

SP ZOZ w Zadzimiu, wtorek, godz. 8.00 - 9.30

 Laboratorium Poddębickiego Centrum Zdrowia pn.- pt. 7.30 -10.00, sob. -8.00 – 10.00

- badania obrazowe (usg, rtg, mammografia, gastroskopia, kolonoskopia):

Poddębickie Centrum Zdrowia, Poddębice, ul. Mickiewicza 16,

             tel. 43 828 81 70

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Sieradzu, Sieradz, ul. Armii Krajowej 7,

            tel. 43 827 57 71

Zespół Poradni ZDROWIE, Poddębice, ul. Zielona 2,

tel. 43 678 95 00

 

INSTRUKCJA ZAŁOŻENIA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA

(IKP)

W celu uzyskania dostępu do Indywidualnego Konta Pacjenta należy wejść na stronę www.pacjent.gov.pl i zalogować się.

Dostępne są trzy metody logowania:

– poprzez profil zaufany,

– przez internetowe konto w banku,

– poprzez e-dowód — elektroniczny dowód osobisty.

Do zalogowania niezbędny będzie profil zaufany, można go założyć na trzy sposoby:

1. Online:

Jeśli Twój bank daje taką możliwość, zaloguj się na swoje konto i załóż profil. Bank potwierdzi Twoją tożsamość.

2. Zarejestruj się w serwisie pz.gov.pl

Następnie udaj się do punktu potwierdzającego, np. do:

  • oddziału NFZ,
  • zakładu ubezpieczeń społecznych,
  • urzędu skarbowego.

lub do innej placówki oznaczonej znakiem PZ.

Masz na to 14 dni od momentu rejestracji.

3. Poprzez wideo rozmowę.

 

Wyświetlono: 512

Facebook.com X.com